PARNÍ VLAK V BŘEZOVÉ NAD SVITAVOU 19-06
Název
PARNÍ VLAK V BŘEZOVÉ NAD SVITAVOU 19-06
Popis
Na Nový rok 2019 uplynulo 170 let od zahájení
provozu na trati Brno – Česká Třebová. Trať, která
je dnes součástí 1. železničního koridoru, byla postavena jako spojovací, měla zkrátit spojení mezi
Vídní a Prahou s návazností na budovanou trať
z Prahy do Podmokel (dnes Děčína) a na saskou
hranici. Ta byla otevřena v roce 1851.
Jubilující trať navazovala na Olomoucko-pražskou
dráhu, ta byla otevřena již v roce 1845. Spojovací dráha se stala záhy páteřní tratí, důležitou pro
habsburskou monarchii a později i Československou republiku i z hlediska mezinárodního v expresní i nákladní dopravě. V jízdních řádech této
trati můžeme číst zvučná jména mezinárodních
expresů: Amicus, Balt Orient, Hungaria, Meridian,
Slovenská strela a další.
Svoji důležitost trať ztratila po dokončení elektrifikace trati Brno – Havlíčkův Brod – Kolín v šedesátých letech minulého století. Novou důležitost trať
nabyla až v posledním roce 20. století, kdy se po
celkové rekonstrukci a elektrifikaci na trať vrátily mezinárodní expresy. Zahájení provozu na trati
Brno – Česká Třebová 1. 1. 1849 proběhlo bez
okázalých oslav, a to vzhledem k politické situaci
rozjitřené revolučním rokem 1848. Nová železnice měla zásadní vliv pro další rozvoj měst a obcí,
ležících v její blízkosti. Trať spojila hlavní město
monarchie s Prahou a způsobila rozmach průmyslu. Pro města na trati přinesla bouřlivý rozmach
průmyslu, zvláště textilního, umožnila rychlejší
a levnější způsob dopravy surovin i výrobků.
Období
Statistiky
- 33 fotek
- 2 videa
- 1 se líbí
Fototechnika
Nikon D5500Nastavení
Fotoknihy z vašich fotek
Vyberte si z předchystaných knih pro Vás nebo vytvořte zcela novou.
Pexeso z vašich fotek
Stačí vybrat jen 32 fotek. Ostatní za Vás uděláme my.